Marketing roept specifieke privacyvragen op. Welke gegevens mag een organisatie verzamelen van (potentiële) klanten? Wanneer en op welke wijze mogen prospects worden benaderd? Is daar toestemming voor nodig? Welke eisen gelden voor een website? Mogen marketingkeuzes worden gemaakt op basis van profilering? Antwoorden op deze vragen zijn bepalend voor het commerciële succes van ondernemingen. Maar ook voor non-profitorganisaties en overheden zijn deze vragen van belang in het kader van hun communicatie en publiekscampagnes. Wat mag er nog onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en wat betekenen de komst van de ePrivacyverordening en de aangekondigde aanscherping van de wetgeving over telemarketing?
De doelgroep is advocaten, notarissen, bedrijfsjuristen, overheidsjuristen en andere academisch gevormde juridische professionals.
Niveau is verdieping.
13.00 - 13.30 | Ontvangst met een broodje |
13.30 - 15.00 | Inleiding; relevante aspecten van de toepasselijke wet- en regelgeving Verwerkingsgrondslag: toestemming of gerechtvaardigd belang? Informatieplicht Geautomatiseerde besluitvorming en profilering Spamverbod Cookies, web beacons en vergelijkbare technieken Telemarketing |
15.00 - 15.15 | Pauze |
15.15 - 16.45 | De ePrivacyverordening Ketensamenwerkingen Praktische toepassing en casus |
16.45 | Afsluiting |
Novotel Amsterdam Schiphol Airport
Taurusavenue 12
2132 LS Hoofddorp