Cursusbank logo Cursus optimale klachtbehandeling

unique selling pointBehaalde NOvA PO-punten altijd inzichtelijk

unique selling pointMeer dan 99% tevreden klanten

unique selling pointHet grootste juridische cursusaanbod

Cursusinformatie

puntNOvA PO:
5
duratie1 dag
Utrecht
625,-

Nov

21

Cursus optimale klachtbehandeling

Klachten effectief behandelen
In deze eendaagse cursus leer je hoe je namens de (decentrale) overheid of een zelfstandig bestuursorgaan zo effectief mogelijk klachten behandelt. Je vergroot je praktische vaardigheden in het omgaan met klachten. Daarnaast leer je welke kaders de Algemene wet bestuursrecht (Awb) hiervoor stelt. Daardoor weet je na deze cursus ook gelijk hoe een proces voor klachtafhandeling eruitziet.

Samen met de docent en je medecursisten verdiep je jezelf in de wettelijke regels die volgens de Awb gelden voor klachtafhandeling. Wist je bijvoorbeeld dat jouw organisatie eenmaal de kans heeft om een klacht goed af te handelen? Daarna kan een klager zich richten tot de Nationale ombudsman. Daarom ga je in deze cursus ook praktisch aan de slag met effectief contact met klagers.

Cursusvorm
Deze cursus bestaat uit een bijeenkomst van één dag waarin je met de docent, je medecursisten en een gedragsexpert gezamenlijk intensief werkt aan effectieve klachtbehandeling voor jouw organisatie. Je doet in deze cursus niet alleen kennis op van de juridische en praktische aspecten van klachtbehandeling. In de middag ga je aan de slag met casuïstiek uit je eigen dagelijkse werkpraktijk in samenspraak met een gedragsexpert. Op die manier leer je direct wat er beter kan aan jouw eigen klachtafhandeling en wat het effect van je optreden is.

Docenten
Eileen Jonker Hofman is sinds 2010 jurist op het gebied van algemeen juridische zaken bij de gemeente Oldebroek. Zij is specialist en trainer bij OSR op het gebied van juridische kwaliteitszorg en algemeen bestuursrecht. Zij adviseert ook over de kwaliteit van regelgeving, mandaat en klachtrecht.

Onlangs verscheen een interview met docent/trainer Eileen Jonker-Hofman op Mr Online. Hierin legt zij uit waarom het zo belangrijk is om de klachtenbehandeling bij lagere overheden goed te organiseren: ‘Een correcte klachtenafhandeling voorkomt dat zaken uit de hand lopen en dat de reputatie van een gemeente ernstig wordt geschaad.’
Lees het hele interview.


Na afronding ontvang je
- certificaat van deelname met 5 PE-punten.



Na afloop van deze cursus:
- weet je hoe je klachten zowel mondeling als schriftelijk het beste kan behandelen;
- weet je hoe je een klachtbehandelingsproces kan inrichten in je organisatie;
- beschik je over nieuwe direct toepasbare praktijkkennis.



Deze cursus is specifiek ontwikkeld voor juristen die werkzaam zijn bij de (decentrale) overheid en zelfstandig bestuursorganen.

Programma

Donderdag 21 november 2019, 10:00 uur tot 16:30 uur

Docent(en)

mevr. mr. E.R. (Eileen) Jonker Hofman
expert juridische kwaliteitszorg en klachtafhandeling.


Details

Cursusaanbieder
OSR Juridische Opleidingen
Cursustitel
Cursus optimale klachtbehandeling
Niveau
Basis
NOvA PO
5 punt(en)
Adres

BCN Utrecht CS

Catharijnesingel 48

3511 GC Utrecht

Datum
Donderdag 21 november 2019
Prijs
€ 625,00
Cursusdagen
21-11-2019, 10:00 - 16:30